piątek, 28 września 2012

Tarta szpinakowa z fetą na mące z ciecierzycy

Tarta jest dla mnie bardzo istotną bazą obiadową. Tym razem połączyłam ją z klasycznym duetem szpinaku i fety. W kolejnych odsłonach będzie się pojawiała na słono, z innymi warzywami, oraz jako desery.

Sama mąka z ciecierzycy jest podstawową mąką jaką używam, ze względu na indeks glikemiczny poniżej 35. W przyszłości będzie stanowiła bazę do pizz lub naleśników i wszelkich innych dań z których musiałam wyeliminować białą mąkę. 

500 gram świeżego szpinaku
70 gram masła
200 gram śmietany 12%
2 jajka
3 łyżki wody
135 gram fety
pęczek pietruszki
pęczek koperku
2 ząbki czosnku

Łączymy mąkę, z masłem, jajkiem i wodą. Zagniatamy kulkę i wkładamy na godzinę do lodówki. Po godzinie układamy ciasto na formie do tarty i zapiekamy w 200 stopniach aż się zarumieni. W tym czasie podsmażamy szpinak, pietruszkę i koperek kilka minut na patelni teflonowej. Następnie dodajemy fetę i podgrzewamy jeszcze chwilę. Nadzienie wykładamy na podpieczoną tartę i zalewamy śmietaną z jajkiem. Pieczemy ok 25 minut w 200 stopniach. 


Smacznego







 

8 komentarzy:

  1. świetny przepis! bardzo mi się podoba :)
    czy mogłabyś napisać coś więcej o tej mące z ciecierzycy? Jak się "zachowuje", kiedy się ją ugniata na cisto lub przygotowuje naleśniki? Gdzie można ją kupić i ile kosztuje?

    serdeczne dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba ją ugniatać bardzo długo ponieważ, jest bardzo tłusta i jest to dość pracochłonne. potem po upieczeniu się też bardzo kruszy i trzeba na nią uważać. naleśniki się wkrótce pojawią na blogu (ja osobiście ją mieszkam tylko z mlekiem na ciato na naleśniki ale szczegóły wkrótce) :) mąkę z ciecierzycy można kupić w sklepach ze zdrową żywnością lub w kuchniach świata. cena ok 10-15 złotych za kg.

      Pozdrawiam i zachęcam do odwiedzania :)

      Usuń
  2. ale pysznie wygląda!
    mąkę z ciecierzycy chcialam kiedyś zrobić sama poprzez zmielenie ciecierzycy ale mój młynek poległ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję.

      to rzeczywiście mały dylemat, bo cena za mąkę nie zachęca a nie każdy młynek sobie z nią poradzi. a mąka jest naprawdę świetna i bardzo sycąca.

      Usuń
  3. Ja w takim razie czekam na przepis na ciasto z tej mąki :D tymczasem zabieram się właśnie za taką tartę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem wielką zwolenniczką tarty :) Najlepiej mi smakuje z przepisów z https://basiazsercem.pl i muszę przyznać, że cła moja rodzina się nimi zajada. Jeśli tylko nadarzy się okazja to oczywiście robię ją i znika w ciągu chwili.

    OdpowiedzUsuń